کارشناسان منابع‌انسانی که درگیر جذب نیرو می‌شوند همیشه از این قضیه رنج می‌برند که تفاوتی ندارد شما برای چه مشاغلی، با چه شرایط احرازی و از طریق کدام کانال و آگهی برای یافتن نیرو اقدام می‌کنید، چرا که هر شخصی با هر نوع تخصص و هر شرایط تحصیلی و تجربی، برای درخواست آن اقدام خواهد کرد.

بدترین حالت هم زمانی است که آگهی گروهی تنظیم شده و در آن به صراحت آمده که کد یا نام شغل در ارسال رزومه حتما درج شود، اما تعداد رزومه‌هایی که مستقیما برای شغل خاصی ارسال شود از انگشتان دست فراتر نخواهد رفت. تعدادی هم هستند که مدام گوش به زنگ آگهی‌های مختلف‌اند و فله‌ای آدرس ایمیل‌ها را وارد می‌کنند و برای هر شغلی و تعداد کثیری از شرکت‌ها رزومه ارسال می‌کنند، جالبتر اینکه حتی به این مسئله هم توجه ندارند که آدرس ایمیل‌ها را در Bcc بیاورند تا کارفرماها به این اقدام‌شان پی نبرند.

در کنار این مسائل که زمان زیادی را از کارشناسان جذب منابع‌انسانی در سازمان‌ها می‌گیرد، فرمت‌های رنگارنگ، متفاوت و متعدد رزومه ها را اضافه کنید. یکی در ورد، دیگری در اکسل، تعدادی در پاورپوینت و بعضی‌ها در قالب عکس و پی‌دی‌اف و ...، هستند عده ای هم که شما را به شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های رزومه‌ساز لینک می‌دهند.

عنوان فایل هم خود جای تعجب دارد و هر کسی عنوانی را از درج عدد و کلمه اول فایل و عنوان فرد و عنوان شغل و ... همه و همه دردسری می شود برای آن کارشناسی که قرار است این رزومه ها را دسته بندی و به قسمت های مختلف ارجاع دهد.

همه این مسائل شروع مسیر انتخاب از بین رزومه‌هایی است که گاهی اندک مشابهتی با واقعیت ندارند و سراسر غرق اغراق‌اند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها , مدیریت منابع انسانی


تاريخ : ۱٠ مهر ۱۳٩٢ | ۱٠:٢۸ ‎ق.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.