شرکت ادونس بیزینس (Advanced Business Solutions) که راهکارهای مدیریت منابع انسانی را به صورت سازگار با فناوری‌های همراه طراحی می‌کند، اخیراً از عرضه نرم افزاری با نام «موبایل اچ آر» در این زمینه خبر داده است که قابل نصب بر روی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی است.

 ادونیس بیزینس قرار است این نرم افزار و چند راهکار دیگر در این زمینه را در نمایشگاهی در لندن در معرض دید علاقه مندان قرار دهد.

به گزارش وب سایت onrec، راهکار جدید شرکت ادونس بیزینس که با دیگر نرم‌افزارهای سیستم منابع انسانی این شرکت که OpenHR نام دارد، یکپارچه شده است، به کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌های کاربر اجازه می‌دهد هزینه‌ها، گزارش حضور و غیاب و برخی گزارش‌های دیگر خود را از طریق فناوری‌های همراهی مثل گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی تحویل دهند. این نرم افزار همچنین قابلیت استفاده در حالت پرواز را نیز دارا است و بنا بر اعلام شرکت سازنده به کسب و کارهای کاربر کمک می‌کند در زمینه مدیریت ابزار همراه خود تا ۲۵ درصد صرفه جویی کنند.

شرکت ادونس بیزینس راهکار جدید خود را در نمایشگاهی که قرار است از روز گذشته در زمینه نرم افزاهای مدیریت منابع انسانی در لندن برگزار می‌شود، معرفی نماید. این شرکت همچنین قصد دارد در این نمایشگاه به معرفی قابلیت‌های کامل نرم افزارهای OpenHR و OpenPeople خود بپردازد. این دو نرم افزار نیز در زمینه مدیریت منابع انسانی قابل استفاده است.

نرم افزار OpenHR همچنین با راهکارهای مدیریت اسناد و تصویربرداری شرکت وریزون یکپارچه شده است. این یکپارچگی به کاربران اجازه می‌دهد نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی خود را بدون نیاز به کاغذ مورد استفاده قرار دهند. این نرم افزار با راهکارهای هوشمندی تجاری شرکت ریل فلیر نیز یکپارچه شده است.

منبع: همکاران سیستم


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها , مدیریت منابع انسانی


تاريخ : ۳۱ خرداد ۱۳٩۱ | ۱٠:٢٢ ‎ق.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()

در خبرها خواندم که محققان انگلیسی دریافتند که ارتقای شغلی باعث بالارفتن روحیه افراد شده و احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را به میزان 20 درصد کاهش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، محققان بخش اپیدمیولوژی دانشگاه لندن با همکاری دانشگاه برکلی کالیفرنیا در تحقیقات علمی جدید خود دریافتند: ارتقای شغلی برای سلامت قلب مفید است و علاوه بر آن باعث شادمانی و لذت فرد شاغل به خاطر افزایش میزان دستمزد می‌شود.

این تحقیقات حاکی است: افراد شاغل در محیط‌های خوب و دارای فرصت برای ارتقای شغلی به میزان 20 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند.

مایکل مارموت استاد بخش اپیدمیولو‍ژی دانشگاه لندن و از شرکت کنندگان در این تحقیقات گفت: ارتقای شغلی اثرات مثبتی بر سلامت انسان دارد زیرا چه بسا این امر باعث افزایش سطح معیشتی می‌شود.

محققان در جریان این تحقیقات خود تاریخچه شغلی حدود چهار هزار کارمند دولتی را در اماکن مختلف مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند، کارمندانی که در بخش های دارای فرصت های بیشتر برای ارتقای شغلی کار می‌کردند، در طول این تحقیقات 15 ساله (از سال 1985 تا 1999 میلادی) به بیماریهای قلبی دچار نشدند.

دوستی می‌گفت: در جامعه ما برای ارتقا آنقدر فرد را حرص می‌دهند و به بندها و ماده‌های مختلف ارجاع می‌دهند، تا فرد دیگر عطشی برای ارتقا نداشته و رمقی برای ادامه کار نیز نیابد، همین عامل است که دلزدگی‌های پس از ارتقا را برای افراد در سازمان‌ها پدید می‌آورد.

از سوی دیگر در بسیاری از دلایل ارتقاء در سازمان‌های ما، مسائلی غیر از تخصص، دانش و مهارت یا به عبارتی شایستگی‌است و افراد همچون اجرام آسمانی بر پیکره پست‌های مشخص شده، فرود می‌آیند و این سقوط آزاد آنقدر با استحکام است که جای جلوس‌شان را بسیار گود نموده و حالاحالاها مجالی برای ترک آن پست باقی نمی‌ماند. آنهایی هم که در انتظار تصدی پست می‌مانند، هر سال را به چکاپ قلب و عروق خود مشغول می‌شوند موارد، مسائل و گل‌کاری‌های فراوانی را از سوی آن مقام به نظاره می‌نشینند و روز به روز بر میزان عارضه‌های روحی و روانی‌شان می‌افزایند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها


تاريخ : ٢٧ خرداد ۱۳٩۱ | ٤:٥٤ ‎ب.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()

سایت عصر ایران مصاحبه‌ای را با نادر رستمی مسن (‌یکی از ایرانیان مهاجر با بیش از 30 سال تجربه کار با نوجوانان و جوانان در دانمارک) انجام داده، که حاوی نکات جالبی از بعد آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان، در گوشه‌ دیگری از این کره خاکی است و مطالعه آن برای همراهان این وبلاگ خالی از لطف نخواهد بود. 

برای مطالعه مطلب اینجا کلیک کنید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها , سایر حوزه‌های مدیریت


تاريخ : ٢۳ خرداد ۱۳٩۱ | ۱:۳٢ ‎ب.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()

شهرداری سئول به کارمندانش دستور داد برای کاهش مصرف برق دستگاه های خنک کننده هوا در فصل تابستان، در محل کار، شلوارک بپوشند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "بارک وون سو" شهردار پایتخت کره جنوبی نیز در مراسم رسمی خود اولین نفری بود که شلوارک به تن کرد.

مقامات کره جنوبی برای چهارمین سال پیاپی تلاش می کنند برای کاهش مصرف انرژی، کارمندان ادارات را به دست برداشتن از پوشیدن لباس رسمی و بستن کروات قانع کنند اما این نخستین بار است که از کارمندان خواسته می شود با شلوارک بر سر کار حاضر شوند.

یکی از مقامات شهردای سئول در این باره گفت: برخی از کارمندان مسن به پوشیدن لباس غیررسمی عادت ندارند زیرا پوشیدن لباس غیر رسمی در ادارات برای مدت زمانی طولانی ممنوع بود ولی ما معتقدیم در نهایت موفق می شویم.

کره جنوبی به دلیل سرمایه گذاری های ناکافی در بخش برق، در فصل تابستان نیز به مانند زمستان از کمبود زیادی در برق رنج می برد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها , سایر حوزه‌های مدیریت


تاريخ : ۱٧ خرداد ۱۳٩۱ | ۱:٠٦ ‎ب.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()

سید حسین قوامی (مدیر روابط عمومی و روزنامه نگار)

ایوب اسماعیلی (مدرس و پژوهشگر حوزه منابع انسانی)

این مقاله در شماره ۸۸ ماهنامه روابط عمومی منتشر شده است

 

مقدمه

استیفن رابینز «سازمان» را پدیده‌ای اجتماعی می‌داند که به طور آگاهانه هماهنگ شده و دارای حدود و ثغور نسبتا مشخصی بوده و برای تحقق هدف یا اهدافی بر اساس یک سلسله مبانی دائمی فعالیت می‌کند. بنابراین اجتماعی بودن هر سازمان و الزام ارتباط با مشتریان، مشترکان، مصرف‌کنندگان و ذی‌نفعان،‌ نمایانگر جایگاه رفیع روابط عمومی است که مانند شریان‌های حیاتی، سلامت و موفقیت هر سازمانی را تضمین کرده و مسیر دست یافتن به اهداف تعیین شده را هموار می‌سازد.

اما کنفسیوس می‌گوید: «سفر ده هزار فرسنگی با قدم اول شروع می‌شود» و اولین قدم در راه صعود به قله‌ی ارتباطات و روابط عمومی کارا و شایسته، برخورداری از منابع انسانی متخصص و دانش گراست که با اشراف و شناخت جایگاه و کارکرد دانش «ارتباطات»، روابط هوشمند و نوآورانه‌ای طرح‌ریزی کرده و مسیر مناسبی را جهت دستیابی به اهداف متعالی سازمان متبوع خود ترسیم نماید. بنابراین در این مقاله برآنیم تا به تبیین و تدوین مدل شایستگی متخصص روابط عمومی بپردازیم و بر اساس بانک اطلاعات جامع مشاغل وزارت کار آمریکا ، ویژگی‌های یک متخصص روابط عمومی موفق را ارائه نماییم. چرا که: خشت اول گر نهد معمار راست، تا ثریا می رود دیوار راست!


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها , سایر حوزه‌های مدیریت


ادامه مطلب
تاريخ : ۱٦ خرداد ۱۳٩۱ | ٤:٤۸ ‎ب.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()

روزنامه شرق در گزارش اول امروز خود با تیتر "المپیاد مهاجرت"، آماری تکان دهنده از مهاجرت نخبگان علمی کشور به دانشگاه های غربی منتشر کرده است. بنا بر این گزارش، 62 درصد از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادی کشور طی 14 سال گذشته به کشور‌های توسعه‌یافته دنیا اعم از آمریکا و کانادا مهاجرت کرده‌اند.

طی بررسی صورت گرفته در «روزنامه شرق» از مجموع 225 دانش‌آموز ایرانی که طی سال‌های 1372 (م1993) تا 1386 (م2007) در 53 المپیاد جهانی شرکت کردند بیش از140 نفر معادل 62/2 درصد آنها هم‌اکنون در یکی از دانشگاه‌های مطرح دنیا در آمریکا و کانادا تحصیل می‌کنند.

هم‌اکنون 69/2 ‌درصد مدال‌آوران در المپیاد فیزیک، 76/6 ‌درصد ریاضی، 50‌درصد کامپیوتر و 50‌درصد شیمی خارج از مرز جغرافیایی کشور و اکثرا عضو دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر و تاثیر‌گذاری در دنیا همچون دانشگاه هاروارد، استنفورد، ام‌آی‌تی، کالیفرنیا، کمبریج، جان هاپکینز و پرینستون در آمریکا و دانشگاه تورنتو و سایمون فریز در کانادا هستند.

مبدا 94‌درصد آنها سکوی پرتابی به‌نام «دانشگاه صنعتی‌شریف است» و مقصد 66/4 ‌درصد آنها آمریکا.

هم‌اکنون چهار تا پنج ‌میلیون مهاجر ایرانی در 32 کشور جهان حضور دارند. بیش از 500 پروفسور ایرانی (معادل با یک پنجم کل استادان ما در داخل کشور) در ایالات متحده وجود دارند. همچنین براساس پژوهشی سه‌ تا چهارنمره از میانگین ضریب هوش ایرانیان در اثر مهاجرت نخبگان کاسته شده است و غم‌انگیز‌تر آنکه براساس پژوهش صورت گرفته در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بیش از 70‌درصد دانشجویان دکترای آن دانشگاه که موفق به دریافت مدرک دکترای خود شده‌اند به فکر مهاجرت هستند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها , سایر حوزه‌های مدیریت


تاريخ : ٩ خرداد ۱۳٩۱ | ٢:٢۳ ‎ب.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.