این روزها آنقدر سوژه در هر زمینه‌ای برای نقل قول در وبلاگ وجود دارد، که فرصت جمع‌بندی و درج آنها فراهم نمی‌شود، مشاهداتی که همه شهروندان، کم و بیش فرصت ثبت آنها را در اذهان خود می‌یابند.

مطالب متعدد این روزها، که هریک دغدغه متمایزی برای پرداختن به دلایل و ریشه‌های آن را برای نگارنده به‌ همراه داشته‌اند، آنقدر زیاد و متنوع هستند که تنها اشاره‌ای به بخشی از آن از این قرار است: 

از مرد شیک پوشی که داخل اتوبوسBRT به زمین و زمان با صدای بلند ناسزا می‌گفت و یک دقیقه سکوت نمی‌کرد، تا ازدحام و شلوغی‌هایی که در مسیر بازار، نظیرش را جای دیگری نمی‌بینید.

از تاخیر قطارهای مترو در این روزهای پیشواز عید و تزاحم و تعدد مسافران که از سر و کول هم بالا می‌رفتند، تا ترافیک وحشتناک همه مسیرهای تهران.(دلمان خوش است که در تمامی دنیا برای اعیاد خاص از هر جهت، تسهیلات رفت و آمد مردم صد چندان می‌شود ولی...)

از تابلوی اتوبوس‌های خریداری شده از چین، که در خطوط BRT کار می‌کنند و هنوز هم ایستگاه انقلاب را Luochangwel Station می‌نویسد و برای جایگزین فارسی‌ هم یک حرف خیلی بی‌ربط را درج می‌کند، تا گرانی‌های عجیب و غریب شب عید، که نهایت سوء استفاده از نیاز مردم به خرید است.(آدم یاد حراج‌های جمعه سیاه آمریکا یا همان روز بعد از جشن شکرگزاری می‌افتد، که هر چیزی به قیمتی باورنکردنی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، تا از ایام عید کریسمس با خریدهایی که انجام می‌دهند، نهایت لذت را ببرند.)

از ناهماهنگی‌های شبکه شتاب و نبود پول در اکثر خودپردازها، تا افزایش‌ حقوق و دستمزد 6 درصدی به علاوه 9120 تومانی مصوب شده برای سال 1390 که در قیاس با تورمی که این روزها مشاهده می‌شود بسیار ناچیز است، چه رسد به سال بعد.

به هرحال سال رو به پایان است و دردهای مشترک بسیار، اما باید امیدوار بود و به فرداها چشم دوخت.

امید که در آستانه سال نو سلامتی و شادکامی قرین لحظه ‌لحظه‌های زندگی شما همراهان باشد.

سال نو مبارک و خجسته

سال و فال و مال و حال و اصل و نسل و بخت و تخت
بادت اندر شهریاری برقرار و بر دوام
سال خرم، فال نیکو، مال وافر، حال خوش
اصل ثابت، نسل باقی، تخت عالی، بخت رام
 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها


تاريخ : ٢۸ اسفند ۱۳۸٩ | ٩:۱٩ ‎ق.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()

تاریخ درج خبر: 24/12/89

منبع: سایت سازمان تامین اجتماعی

مقدمات و پیش‌نیازهای لازم جهت ارائه خدمات غیرحضوری با بهره‌گیری از فن‌آوری نوین درخصوص سوابق پرداخت حق‌بیمه و میزان دستمزد در سایت رسمی صندوق تأمین‌اجتماعی فراهم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تأمین، این اقدام در راستای استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیرحضوری در جهت تکریم ارباب رجوع این صندوق صورت گرفته و بر این اساس کلیه بیمه‌شدگان صندوق تأمین‌اجتماعی با مراجعه به سایت رسمی این صندوق به نشانی‌های www.tamin.ir وwww.sso.ir قادر به مشاهده سوابق حاوی شماره ملی خود در تمامی شعب کشور خواهند بود.

همچنین امکان پذیرش اینترنتی نسخ داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک اعم از تصویربرداری و آزمایشگاهی فراهم شده است. براین اساس کلیه مراکز طرف قرارداد فوق می توانند با مراجعه به سایت رسمی صندوق تأمین‌اجتماعی نسبت به ارسال اسناد مکانیزه خود اقدام نمایند. از مزیت‌های مهم این خدمت، شناسایی و اعلام اشکالات احتمالی در فایل ارسالی مراکز بوده که موجب کاهش کسورات مالی مراکز طرف قرارداد صندوق تأمین‌اجتماعی و حذف مراجعه حضوری به مراکز اسناد پزشکی خواهد شد.

آدرس صفحه دسترسی به سوابق بیمه‌ای:

http://www2.tamin.org.ir/web/sso/home/savabegh

و آدرس:

http://91.186.220.119/savabegh/login.htm

خبر فوق در راستای اخبار تکمیلی مطلبی است که چندی قبل در وبلاگ درج شد، ولی به دلیلی مشکلات ابتدایی سیستم فوق، دسترسی به سایت برای کاربران کند و بعضاً غیرممکن شده بود. البته امیدواریم دیگر شاهد مشکلات متعدد این سیستم نباشیم و مردم به راحتی بتوانند از خدمات آنلاین سایت فوق بهره‌مند شوند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها , مدیریت منابع انسانی


تاريخ : ٢٥ اسفند ۱۳۸٩ | ۱۱:٠٤ ‎ق.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()

شور و اشتیاق آموختن، از استادی گرانمایه

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها , مدیریت منابع انسانی


تاريخ : ۱۸ اسفند ۱۳۸٩ | ۱۱:۳۸ ‎ق.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()


این روزها حجم نقل و انتقال‌های پولی در شبکه بانکی بیشتر از هر زمانی است، واقعیتی که مجال مناسبی برای محک زدن کارایی این سیستم نه چندان پر شتاب است.

آنچه در عمل برای اکثر افراد قابل مشاهده است کندی، قطعی مکرر شبکه شتاب و اشتباهات فاحش در این سیستم است، که فشار روحی و روانی زیادی را به جامعه تحمیل کرده است.

تجربه نگارنده در دو هفته اخیر بیانگر وضعیت بسیار پر استرس شهروندان، در مراوده‌های مالی از طریق سیستم بانکی است.

سر زدن‌های سراسیمه مردم به بانکها و بیان روایتهای متعدد از عدم انتقال پول و معلق ماندن آن در فضای مجازی بین دو بانک در کنار چهار موردی که برای شخص نگارنده در این مدت پدید آمده است،‌همه و همه بیانگر وضعیت نامناسب خدمات رسانی بانکی در این ایام است.

در آخرین موردی که برایم اتفاق افتاد، وجه وارد حساب شده و به فاصله چند ثانیه از حساب برداشته شد و مجددا به حساب مبدا بازگشت.(اتفاقی عجیب که اگر ارسال کننده وجه ناشناس بود می‌توانست مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.)

در مثالی دیگر وجه منتقل شده تا بیش از 72 ساعت سرگردان و نامشخص بود، که پس از پیگیری و پشت خط ماندن های متوالی، پاسخ مناسب از سوی بانک سرویس دهنده از این قرار بود:

"جناب مگه فقط این مشکل برای شما پیش آمده؟ هیچ می‌دونید تو چند روز گذشته بیش از 60 درصد انتقال وجه‌ها، به همین شکل انجام شده و به مشکل خورده؟ حالا شما هم صبر کنین انشاءا.. به حسابتون بر می‌گرده."

خلاصه این فراز و نشیب‌های شب عید، خواب آسوده را از چشم مردم گرفته و مدام استرس تعیین وضعیت پولهای رد و بدل شده در شبکه بانکی آزارشان می‌دهد و همه را به این فکر می‌اندازد، که شاید گذاشتن پول زیر متکا بازهم بهترین و مطمئن‌ترین راه باشد!!!


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها , لطافت طبع


تاريخ : ۱٥ اسفند ۱۳۸٩ | ٩:٢۸ ‎ق.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()

چگونگی تصمیم‌گیری صحیح، یک موضوع پرطرفدار در مدیریت است. آن قدر پرطرفدار که در حقیقت موجب می‌شود ما چشمانمان را بر واقعیت الزام تصمیم‌گیری در مواقع شکست می‌بندیم.

 بنابراین دانستن چگونه شکست خوردن به اندازه دانستن چگونگی به دست آوردن موفقیت مهم است. هنگامی ‌که با وقار متحمل شکست می‌شوید، می‌توانید خسارت های ناشی ازآن را محدود کنید و حتی می‌توانید از یک وضعیت منفی نکات مثبتی به دست آورید. در اینجا می‌گوییم چگونه این چنین عمل کنید:

به آن (شکست) اعتراف کنید:

در لحظه‌ای که متوجه شدید تصمیمات شما (تصمیماتی که فکر می‌کردید درست است) به تصمیماتی اشتباه بدل شده است و می‌توانند منجر به شکست شما شوند باید به آنها اعتراف کنید. بدترین کاری که ممکن است انجام دهید این است که بهانه‌گیری کنید و آن مشکل را برگردن شخص یا چیز دیگری بیندازید. همچنین شما می‌توانید با پذیرفتن مسوولیت تصمیمتان اعتماد به نفس و جایگاه خود را به همتایان خود نشان دهید.

با شکست کنار بیایید:

هیچ کس شکست را دوست ندارد و اغلب اوقات بعد از تجربه آن ، مهمترین چیزی که می‌خواهید از آن اجتناب کنید این است که خود را دروضعیتی برای شکست دوباره قراردهید. ممکن است در مورد «آزمون و خطاهای موجود در کسب و کار» حکایت های زیادی شنیده باشید. اما این حکایات در واقع درست هستند. ریسک، نتیجه طبیعی رشد است و بنابراین معنای وجود احتمال شکست است. این بخشی اجتناب‌ناپذیر از رشد یک کسب و کار است.

همین! هرچند مسلما گفتن این حرف‌ها از عمل به آنها بسیار ساده‌تر است. اما با داشتن این نکات در ذهن، شما می‌توانید در شکست خوردن موفق عمل کنید.

منبع: American Management Association

مترجم: پریسا حبیبی


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها , مدیریت منابع انسانی


تاريخ : ۱٢ اسفند ۱۳۸٩ | ٩:٢٥ ‎ق.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()

نتایج دوازدهمین نسخه رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس وب سنجی در ژانویه 2011 اعلام شد. در این رتبه بندی که وسیعترین رتبه بندی در جهان است عملکرد 12 هزار وب سایت دانشگاهی در سراسر جهان مورد بررسی و دسته بندی قرار گرفته است.

 در رتبه بندی سال 2011 تغییراتی ازجمله رتبه بندی های محلی و منطقه ای بیشتر و ارزیابی دوباره شاخصهای رتبه بندی برای نمایش بیشتر تاثیر آکادمیک حضور اینترنتی دانشگاهها صورت گرفته است. در این دوره از رتبه بندی تمرکز تنها روی ابعاد تحقیقاتی دانشگاهها نبوده و دیگر فعالیتهای آکادمیک ازجمله آموزش، میزان مشارکت انجمنها،میزان انتقال تکنولوژیکی و دانش را نیزتحت پوشش داشته است.

نتایج کلی نسخه جدید رتبه بندی وبومتریک نشان دهنده سلطه بی چون و چرای دانشگاههای آمریکایی است. در حالی که موسسه MIT رتبه اول دانشگاههای جهان را به خود اختصاص داده است. در میان 200 دانشگاه برتر جهان 115 دانشگاه از آمریکا حضور دارند و در این میان 16 دانشگاه نیز متعلق به کانادا هستند.

شکاف دیجیتالی آکادمیک میان دانشگاههای آمریکایی و دانشگاههای متعلق به کشورهای در حال توسعه همچنان برجای خود باقی مانده است. تنها نام 59 دانشگاه اروپایی در میان 200 دانشگاه برتر به چشم می خورد که 10 دانشگاه به بریتانیا تعلق دارند. همچنین جهانی شدن وب منجر به پدیدار شدن بین المللی دانشگاههای فرانسوی، استرالیایی، اسکاندیناوی، سنگاپور و تایوانی شده است.

بر اساس رتبه بندی جدید وبومتریک، رتبه 10 دانشگاه برتر جهان به 10 دانشگاه و موسسه آکادمیک آمریکایی اختصاص یافته است. MIT (موسسه تکنولوژی ماساچوست) در رتبه اول، هاروارد در رتبه دوم، استنفورد در رتبه سوم، کالیفرنیا برکلی در رتبه چهارم، کرنل در رتبه پنجم، ویسکنزین مدیسن در رتبه ششم، میشیگان در رتبه هفتم، مینه سوتا در رتبه هشتم، واشینگتن در رتبه نهم و دانشگاه پنسیلوانیا در رتبه دهم قرار دارند.

نکته شگفت انگیز این نسخه از رتبه بندی وبومتریک، حضور دانشگاه ملی تایوان در رتبه 12 جهانی است. 10 دانشگاه برتر آمریکای شمالی و کانادا نیز مشابه رتبه بندی جهانی بوده و به همان ترتیب از MIT آغاز شده و به پنسیلوانیا ختم می شود.

چهار رتبه برتر دانشگاه های اروپایی به دانشگاهها بریتانیا اختصاص یافته اند: کمبریج، کالج لندن، ساوثهمپتون، آکسفورد، موسسه تکنولوژی سوئیس، دانشگاه اسلو نروژ، دانشگاه هلسینکی فنلاند، دانشگاه ادینبرگ انگلستان، دانشگاه گلاسکو انگلستان و دانشگاه وین اتریش به عنوان 10 دانشگاه برتر اروپا انتخاب شده اند.

از سویی دیگر برترینهای بخش اروپای شرقی و مرکزی به دانشگاههای مشارکی و چارلز از چک، ژوبژانا از اسلوواکی، دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی بوداپست و دانشگاه اتووس لوراند از مجارستان، دانشگاه فنی چک، دانشگاه ژاجیلونیان از هلند، دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو، دانشگاه واروکلا از هلند و دانشگاه ژگ از مجارستان اختصاص یافته است.

در بخش آسیا دانشگاههای ملی تایوان از کشور تایوان، توکیو و کیوتو از ژاپن، ملی چنگ کونگ و چیائو تانگ از تایوان، ملی سنگاپور، دانشگاه مرکزی از تایوان، هنگ کنگ، اوساکا و کِئیو از ژاپن رتبه های اول تا دهم را به دست آورده اند.

در حالی که در بخش آسیای جنوب شرق دانشگاه ملی سنگاپور با رتبه جهانی 92، دانشگاه پرنس سونگلا با رتبه جهانی 324 از تایلند، دانشگاه چولالونکورن با رتبه جهانی 418 از تایلند، دانشگاه کاستسارت با رتبه جهانی 440 از تایلند، دانشکاه فنی مانیانگ با رتبه جهانی 466 از سنگاپور، دانشگاه ماهیدل با رتبه جهانی 499 از تایلند، دانشگاه گادجامادا با رتبه جهانی 583 از اندونزی، دانشگاه اندونزی با رتبه جهانی 599، دانشگاه چیانگ مای با رتبه جهانی 606 از تایلند و دانشگاه سین مالزی با رتبه جهانی 629 رتبه های اول تا دهم حوزه آسیای جنوب شرقی را بدست آورده اند.

در میان 10 رتبه اول دانشگاههای بخش جنوب آسیا نیز موسسه علوم بنگلور (رتبه جهانی 559) از هند، موسسه تکنولوژی کنپور (رتبه جهانی 564) از هند، موسسه تکنولوژی بمبئی (رتبه جهانی 589) از هند، موسسه تکنولوژی مدرس (رتبه جهانی1036) از هند، دانشگاه دهلی (رتبه جهانی 1143) از هند، موسسه مطالعات بنیادین تاتا (رتبه جهانی 1178) از هند، موسسه تکنولوژی دهلی (رتبه جهانی 1530) از هند، موسسه تکنولوژی کاراگپور (رتبه جهانی 1546) از هند، موسسه ملی تکنولوژی رورکلا (رتبه جهانی 1656) از هند و دانشگاه مدیریت علوم لاهور (رتبه جهانی 1692) از پاکستان رتبه اول تا دهم بخش جنوب آسیا را به خود اختصاص داده اند.

دانشگاه سائوپائولو برزیل، دانشگاه ملی مکزیک، دانشگاه دولتی کامپیناس از برزیل، دانشگاه فدرال ریوگراند دو سل از برزیل، دانشگاه فدرال ریودوژانیرو از برزیل، دانشگاه دولتی پائولیستا جولیو از برزیل، دانشگاه فدرال سانتا کاترینا از برزیل، دانشگاه فدرال میناس ژرایس از برزیل، دانشگاه 296 شیلی و دانشگاه 328 برزیل رتبه های اول تا دهم برترین دانشگاههای حوزه آمریکای لاتین بر اساس وب سنجی را تشکیل می دهند.

دانشگاههای پادشاهی آل سعود، دانشگاه نفت و معادن پادشاهی فهد، دانشگاه امام محمد ابن سعود و دانشگاه پادشاهی عبد العزیز با وجود کسب رتبه های اول تا چهارم کشورهای عربی رتبه جهانی 212 تا 6934 را در رتبه بندی جهانی کسب کرده اند.

دانشگاه ملی استرالیا با رتبه جهانی 77، دانشگاه کوئینزلند استرالیا با رتبه جهانی 83، دانشگاه ملبورن استرالیا با رتبه جهانی 86، دانشگاه نیوساوث ولز استرالیا با رتبه جهانی 141و دانشگاه موناش استرالیا با رتبه جهانی 154در بخش اقیانوسیه و در قاره آفریقا نیز دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی با رتبه جهانی 317، دانشگاه پورتوریا آفریقای جنوبی با رتبه جهانی 474 ، دانشگاه ستلنبوش آفریقای جنوبی با رتبه جهانی 517، دانشگاه ویتواتِرزرَند آفریقای جنوبی با رتبه جهانی 640 و دانشگاه رودز آفریقای جنوبی با رتبه جهانی 700 از قاره آفریقا رتبه های اول تا پنجم رتبه بندی وبومتریک را در مناطق جغرافیایی خود کسب کرده اند.

رتبه‌بندی وبومتریک دانشگاههای جهان را بر اساس ارزیابی آموزشهای برتر در وب، حجم، قابلیت دید و اثر (impact) صفحات وب منتشر شده توسط دانشگاهها و منابع اطلاعات و تفسیر آنها رتبه بندی می کند. 

شاخصهای رتبه بندی وبومتریک در این نسخه از گزارش رتبه بندی شامل اندازه صفحات وب (size)، قابلیت مشاهده از سوی دیگران و میزان لینک هایی که مراکز دیگر به سایت اصلی داده باشند (visibility)، فایل های قابل دسترسی ( rich file) و همچنین تعداد منابع علمی سایت و میزان ارجاعات به آن (scholar) بوده است.

دانشگاه تهران با رتبه جهانی 938، در شاخص اندازه صفحات وب امتیاز 819، در شاخص قابلیت مشاهده از سوی دیگران امتیاز 974، در شاخص فایلهای قابل دسترسی امتیاز 966 و در شاخص میزان ارجاعات امتیاز 789 را به دست آورده است. این در حالی است که رتبه این دانشگاه در آخرین نسخه ای که از رتبه بندی وبومتریک در ماه مرداد منتشر شد رتبه جهانی دانشگاه تهران 899 اعلام شده بود.

دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این رتبه بندی به رتبه جهانی 1002 دست پیدا کرده است. امتیاز این دانشگاه در شاخصهای اندازه صفحات وب 1046، در قابلیت مشاهده از سوی دیگران 2702، در فایلهای قابل دسترسی 793 و در میزان ارجاعات 58 اعلام شده است.

رتبه دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به سال گذشته بهبود قابل توجهی داشته و از رتبه 1182 به رتبه 1011 ارتقا یافته است. شاخص اندازه صفحات وب در این دانشگاه امتیاز 962، قابلیت مشاهده از سوی دیگران امتیاز 1937، فایلهای قابل دسترسی امتیاز 1514 و میزان ارجاعات امتیاز 26 را به دست آورده است.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با فاصله ای بزرگ از آخرین رتبه جهانی دانشگاه ایرانی یعنی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در رتبه 1288 جهانی قرار گرفته و در شاخصهای اندازه صفحات وب امتیاز 1003، قابلیت مشاهده از سوی دیگران امتیاز 3686، فایلهای قابل دسترسی امتیاز 1446 و در شاخص میزان ارجاعات امتیاز 1170 را کسب کرده است.

منبع: خبر آنلاین


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مدیریت منابع انسانی , روز نوشت‌ها


تاريخ : ٥ اسفند ۱۳۸٩ | ۸:٥٢ ‎ق.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()

تجزیه و تحلیل مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی پدیدار شده است

رابرت ولان
ترجمه: سید محمد جواد رجالی

مشتریان بسیار پیچیده شده‌اند و درک آنها مشکل‌تر از گذشته است. مشتریان به خوبی به اطلاعات دسترسی دارند، انتظارات آنها افزایش یافته و درک وفاداری آنها مشکل است.

تغییرات سریع عدم اطمینان محیطی را به ارمغان آورده‌اند، ولی تجزیه و تحلیل پیشرفته مشتریان (تجزیه و تحلیل پیشرفته مشتریان یک بینش کاربردی از داده‌ها و استفاده از این بینش برای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی است) می‌تواند به ایجاد یک نقشه رشد برای سازمان مفید باشد. ابزار تحلیلی قوی می‌تواند برای بهبود وفاداری مشتریان، افزایش نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری در بازاریابی و ایجاد جریان‌های درآمدی مفید باشد.

به طور خلاصه تحلیل‌ها می‌توانند نتایج شگرفی داشته باشند. تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده استراتژیک از تحلیل‌ها در شرکت‌های برتر (شرکت‌هایی که در بلند مدت و در دوره‌های اقتصادی، صنعتی و تحلیلی متفاوت دارای عملکرد روبه جلویی هستند)5 برابر بیشتر از شرکت‌هایی با عملکرد ضعیف است.

شرکت‌هایی با عملکرد برتر می‌دانند تحلیل داده‌ها با جمع آوری و ذخیره داده‌ها متفاوت است. در حقیقت شرکت‌هایی که ظرفیت‌های تحلیلی خود را افزایش می‌دهند توانایی این را دارند که از تحلیل‌های توصیفی صرف فراتر روند و به سمت تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده حرکت کند. تبدیل داده‌ها به بینش‌های کاربردی بسیار مهم و حیاتی است. مخزن داده‌ها مثل اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، موبایل و... فرصت‌های بزرگی ایجاد کرده‌اند، البته چالش‌های فراوانی نیز به ارمغان آورده‌اند. مهم‌تر از اینها مرزهای سازمانی و تحلیلی است و همچنین بینش‌هایی است که توسط این اطلاعات جدید به دست می‌آیند. رهبران تحلیل گر به چهار اصل که در ایجاد و گسترش تحلیل‌های مشتری موثرند، معتقد هستند.
1. داده‌هایی را تحلیل کنید که مفید و کاربردی است نه فقط چیزی که در دسترس است
اغلب مدیران از اطلاعات برای توجیه کارهایی که انجام می‌دهند استفاده می‌کنند. در سایر موارد داده‌هایی را بررسی می‌کنند که هم اکنون موجود هستند، زیرا دسترسی به آنان آسان است. داده‌ها باید به دقت بررسی شوند و در صورت لزوم به آنها افزوده گردد و برای عملکرد بهتر از آنها استفاده شود.
2. به پایگاه‌های اطلاعاتی موجود در سازمان بی‌توجه نباشید
با چشم‌هایی باز اطلاعات را از پایگاه‌های اطلاعاتی موجود استخراج کنید. داده‌های عملیاتی مانند درخواست‌های گارانتی، نامه‌ها و ایمیل‌های شکایت یا گفت‌وگوهایی که در مرکز تماس انجام می‌شوند می‌توانند یک دارایی مهم باشند و می‌توانند کمک کنند تا نیازها و خواسته‌های مورد توجه مشتریان را شناسایی کنید.
3. برای حداکثر استفاده از بینش حاصل شده از تجزیه و تحلیل داده‌ها، فرآیند‌ها و افراد را دوباره سازمان دهی کنید
جبر و سکون سازمانی می‌تواند ابتکارات تحلیلی را قبل از اینکه به نتیجه برسند یا حتی از آنها استفاده شود، متوقف کند. تحلیل‌ها باید با تصمیمات و فرآیند‌های روزمره یکپارچه شوند. ممکن است احتیاج به استخدام افرادی داشته باشید که تمرکز بیشتری بر داده‌های کمی ‌داشته باشند. فیلد‌های تحلیلی فقط نباید به کارشناسان قیمت‌گذاری و تبلیغات منحصر شوند، بلکه باید به صورت مداوم برای شناسایی نیازهای مشتریان به کار بسته شود.
4. پذیرش نگرش آزمون و یادگیری
هنگامی ‌که بازار به سمت تکامل حرکت می‌کند سرعت بسیار مهم تر از کامل بودن است. یک نگرش آزمون و خطا برای توسعه پروفایل بخش‌های مختلف بازار بیشترین اطلاعات را ایجاد می‌کند. این نگرش به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا جذابیت پیشنهادات تجاری را قبل از ارائه به بخش‌های مختلف بازار بسنجند. به این ترتیب بازاریابان بهتر می‌توانند متغیر‌های مستقل را شناسایی و کنترل کنند و محرک‌های مختلف را فعالانه مورد آزمون قرار دهند به جای اینکه به صورت طبیعی رخ دادن آنها را مشاهده کنند.
شرکت‌هایی که می‌خواهند همگام با خواسته‌های متغیر مشتریان یا حتی یک قدم جلوتر از آنها حرکت کنند به تحلیل‌های مشتری و چهار اصل فوق پایبند هستند. هر روزه داده‌ها و ابزارهای تحلیلی جدیدی در اختیار مدیران قرار می‌گیرد تا بینش گسترده تری از دامنه مسائل مورد نظر مشتریان به دست آورند. فراتر از این مشتریان از پیشنهادات تجاری سود می‌برند که مطابق نیازها و خواسته‌های آنان باشد بنابراین شناخت مشتریان و ترجیحات بازار هدفتان، حیاتی است.

منبع: دنیای اقتصاد 4/12/89


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: روز نوشت‌ها , مدیریت منابع انسانی


تاريخ : ٤ اسفند ۱۳۸٩ | ٢:٢۸ ‎ب.ظ | نویسنده : ایوب اسماعیلی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.